Velkommen

Velkommen til Maxiturneringen.
Maxiturnering omfatter spill i alle årsklasser fra 6-16 år.
I 2019 deltok 358 lag fra 85 forskjellige klubber.
Alle kamper spilles med korte avstander i og nært Hamar by.

Kampene spilles i hovedsak på følgende baner;
Ungdomsfotballen; Gålås - Vangbana - Børstad - Ridabu - Ottestad og Briskeby.
For klasse Gutt 15-16 år omfatter cupen 8 lag
For klasse Jente 15/16 år omfatter cupen 8 lag
For klasse G14 år omfatter cupen 8 lag
For klasse J14 år omfatter cupen 8 lag
Jenter og gutter 12 år 9èr (2008); Prestrud og Rasmussen.
Jenter og gutter 10 og 11 år  7èr (2010/2009); Ankerskogen - Rasmussen - Prestrud 7er og Sparebankhallen.
Jenter og gutter 6, 7, 8 og 9 år 3èr og 5èr (2014-2011); Alle kamper i Ankerskogen

Sponsor for cupen

Påmelding / Deltagerkort

PÅMELDINGSAVGIFT (Lagsavgift)

NB: Påmeldingsavgiften som gjelder ALLE lag SKAL betales ved påmelding av laget. (Online betaling!) Siste frist for påmelding er 15 juli.
Lagsavgift

Prisen er pr. lag

  • 3er lag kr. 500,- Minijenter og Minigutter (født 2013 og 2014)
  • 5er lag kr 1000,- Minijenter og Minigutter (født 2011 og 2012)
  • 7er lag kr 1.500,- Lillejenter og Lillegutter (født 2008, 2009 og 2010)
  • 9er lag kr 1700,- Lillejenter og Lillegutter (født 2008) uten sluttspill.
  • 9er lag kr 2000,- Småjenter/Smågutter (2007) med sluttspill
  • 11er lag kr 2000,- Jenter/Gutter med sluttspill (født 2006, 2005 og 2004)

Dersom du ikke kan legge ut for ditt lag ved påmelding. Send oss følgende opplysninger til post@storhamarfotball.no (v/Arild Johansen tlf. 975 40801 på dagtid)

(Husk at vi må ha ALLE Faktura-opplysninger)

Vi ønsker å melde på følgende lag fra;

  • Klubbnavn, klasse og antall lag.
  • Fullt navn på betaler: Klubb eller person
  • Full adresse. Gatenavn, nummer og postnummer, poststed
  • Mailadresse for regningen
  • Kontaktperson med mobilnummer

Avmelding av lag
Før 1. juni får man igjen påmeldingsavgiften minus gebyr.
Fra 1. juni til 15 juli får man igjen 50 % av påmeldingsavgift minus gebyr. Etter fristen 15. juli blir ikke påmeldingsavgift returnert.

DELTAGERKORT
Se tabellen under;
Deltagerkortene kan benyttes av SPILLERE, LEDERE, FORELDRE OG SØSKEN. Ved A og B kort skal minimum 2 voksne ligge på klasserom ved overnatting. Disse må ha deltagerkort. Foreldre kan betale deltagerkort ved innsjekk.
Fristen for innbetaling av deltagerkort er 15 juli.
Innbetaling skjer IKKE ONLINE, men direkte til STORHAMAR FOTBALL, Konto 1822 13 88379.
Innbetalingen merkes med; Cupens navn, lagets navn, og antall deltagerkort.

RABATT:
Klubber som melder på MER ENN 5 LAG fra sin klubb får rabatt.
Rabatten omfatter prisen på A-kort som reduseres fra 825 til 725.
Tilbudet omfatter ALLE: Spillere, ledere og foreldre.

  • Spilleprogram (kampoppsett) vil være klart ca 15 august og sendes pr mail til den som har meldt på laget så husk mailadresse, samt legges ut på Maxiturneringens hjemmeside.
  • Påmeldingen er bindende, men vi tar forbehold om at ikke alle får plass. (Først til mølla). Vi har plass til ca 350 lag.

 

Typer deltakerkort

Prisen er  pr. person

  • A-kort kr 825,– Overnatting Fredag til søndag. Frokost og lunsj lørdag og søndag. Middag fredag og lørdag. (Skole/barnehage)
  • B-kort kr 625,– Overnatting Lørdag til søndag. Frokost søndag. Lunsj lørdag og søndag. Middag lørdag. (Skole/Barnehage)
  • C-kort kr 450,– Overnatting fredag til søndag i barnehage.
  • D-kort kr 400,- Overnatting lørdag til søndag i barnehage.
  • E-kort kr 400,- Inkluderer 4 måltider

For alle deltagende lag er det fri adgang til diskoteket i Prestrudhallen og redusert pris for inngang til Ankerskogen Svømmehall. Alle med deltagerbånd reiser gratis med lokalbuss i Hamar under Maxiturneringen ved å vise frem deltagerbånd.

Overnatting og bespisning A-KAT B-KAT C-KAT D-KAT E-KAT
Kveldsmat fredag X X
Overnatting fredag - lørdag X X
Frokost lørdag X
Lunsj lørdag X X X
Middag lørdag X X X
Overnatting lørdag - søndag X X X X
Frokost søndag X X
Lunsj søndag X X X
PRIS PER PERSON 825 625,- 450,- 400,- 400,-

Overnatting

Deltagerbånd omfatter Mat og Overnatting

Overnatting skjer på følgende steder;

Vi tilbyr deltagerkort med overnatting og mat til SPILLERE, LEDERE og FORELDRE. All bestilling av overnatting og deltagerkort må gjøres direkte til Arild Johansen, arild@storhamarfotball.no, tlf. 975 40801 (dagtid 08.00-15.30)

Overnatting

Vi disponerer følgende overnattingsmuligheter i Hamar:

For deg som ønsker litt mer komfort kan vi også tilby overnatting på hotel og vandrerhjem. Se nederst på denne siden for mer informasjon.

Deltakerkort og betaling

Dere velger selv om dere vil benytte dere av våre deltagerkort A og B og E med servert bespisning, eller om dere ønsker alternativ C eller D-kort hvor dere ordner mat selv. Barnehagene er i hovedsak forbeholdt C og D kort. (unntatt de barnehager som ligger nært ved matservering). Overnattende lag vil få tildelt plass og tilsendt informasjon så snart dette er klart i midten av august.

Dusjmuligheter

Vi minner om at dusjene kun skal brukes til dusj. Spillemøter skal ikke skje i garderober med dusj. Ta vare på dine verdisaker. Det er DITT ansvar.

Prestrud Klubbhus: Guttelagene dusjer i Prestrudhallens 4 garderober. Jentelagene dusjer i klubbhusets 4 garderober. Alle skolene har dusjmuligheter: Lag som overnatter i barnehager har også mulighet til dusj ved nærmeste skole.
I tillegg vil det være muligheter for bad og dusj i Ankerskogen Svømmehall til redusert pris. Husk å vise deltagerbånd for registrering.

Bespisning

ALLE SKAL VISE DELTAGERBÅND VED INNGANG TIL MATSERVERING

frokost, lunsj og middag

  • Prestrud klubbhus
  • Tennishallen i Ankerskogen
  • Ottestad Ungdomsskole

frokost, og pizzaservering lørdag

  • Ridabu skole
  • Ener Skole

frokost

Rollsløkka Skole
Solvang skole
Storhamar barneskole
Børstad skole

 

Serveringstider

Fredag: Middag kl 18.00-22.00
Lørdag: Frokost kl 07.00-10.00
Lørdag: Lunsj kl.12.00-14.30
Lørdag: Pizza kl 17.00-21.00 Lagene tildeles tid og sted
Søndag: Frokost kl 07.00-10.00
Søndag: Lunsj kl 12.00-14.00

 

Skoler

 

Ved ankomst

Lagleder for hvert lag skal ved ankomst til skolen levere ferdig utfylt spillerliste til vaktansvarlig. Spillelista skal inneholde følgende; Lista fås ved oppmøte, samt under punktet spill/spilletid.

  • Navn på samtlige spillere og ledere som overnatter.
  • Mobilnummer til ansvarlig lagleder.

Vakta henviser til tildelt rom.

  • Sko skal settes i gangen ved inngang til klasserom.
  • Tildelt klasserom ses over sammen med ansvarlig lagleder før rommet tas i bruk.
  • Det SKAL overnatte 2 voksne sammen med laget på klasserom.

TIPS: Ta et bilde eller to av klasserommet før bruk. Dersom det skjer ødeleggelser må laget erstatte det. Etter kl. 23.00 natt til lørdag og søndag skal det være fullstendig ro i klasserommene.

Ved avreise

  • Før avreise skal rommet inspiseres sammen med ansvarlig lagleder.
  • Rommet skal ikke forlates før det er i samme stand som ved ankomst. Ser rommet ut som avbildet ved ankomst?
  • Bord og stoler settes på plass. Rommet moppes over (ikke vaskes)
  • Alle eiendeler må tas med.

Inventar (bord/stoler og lignende) skal stå på rommet under oppholdet. Ikke stables på gangen (Dette er i tråd med gjeldende branninstruks) Alle lag SKAL være utsjekket av rommene senest kl. 14.00 på søndag. Følgende skoler benyttes for overnatting:

Oversikt over skoler med antall plasser og avstand til baner og bespisning:

Wang Toppidrettskole

Kornsilovegen 54 v/CC Amfi, 2316 Hamar.

160 sengeplasser

Avstand til Prestrud og matservering: 200 m

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspill 2,4 km
  • 9er baner med sluttspill 200 m
  • 11er bane med sluttspill Børstad 4 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu 10 km
  • bespisning Prestrud 200 m
  • bespisning Ankerskogen 2,4 km
Prestrud skole

K.O.Bjerklis veg 17, 2316 Hamar

18 rom med plass til ca 250 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 200 m

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspil 2,4 km
  • 9er baner med sluttspill 200 m
  • 11er bane med sluttspill Børstad 4 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu 10 km
  • bespisning Prestrud 200 m
  • bespisning Ankerskogen 2,4 km

Barnehager

Barnehagene gir en UNIK mulighet til å samle spillere, ledere og foreldre fra ett eller flere lag i samme klubb på samme sted med flere småroms-muligheter. Hvorfor ikke samles til felles grilling/pizza og sosialt samvær under cupen?

For overnattende i barnehager gis det egen informasjon ved oppmøte på Prestrud. I tillegg sendes det ut et eget vedlegg/instruks for overnattende i barnehagene. Instruksen må gjøres godt kjent for ALLE som overnatter. Ting som blir ødelagt under oppholdet SKAL erstattes av vedkommende lag

Martodden

Kvitbekkgata 29, 2316 Hamar

plass til ca 60 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 1 km

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspil 3 km
  • 9er baner med sluttspill 1 km
  • 11er bane med sluttspill Børstad 6 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu 11 km
  • bespisning Prestrud 1 km
  • bespisning Ankerskogen 3 km
Prestrud

Jønsrudvegen 10, 2315 Hamar

plass til ca 30 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 1 km

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspill: 2 km
  • 9er baner med sluttspill: 1 km
  • 11er bane med sluttspill Børstad: 5 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu: 10 km
  • bespisning Prestrud: 1 km
  • bespisning Ankerskogen: 1 km
Jønsrudløkka

Jønsrudvegen 20, 2315 Hamar

plass til ca 40 stk.

Avstander til Prestrud og matservering: 1 km

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspill: 2 km
  • 9er baner med sluttspill 1 km
  • 11er bane med sluttspill Børstad 5 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu 10 km
  • bespisning Prestrud 1 km
  • bespisning Ankerskogen 2 km
Furuberget

Rigel 1, 2316 Hamar

plass til ca 30 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 500 meter

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspill: 3 km
  • 9er baner med sluttspill: 500 m
  • 11er bane med sluttspill Børstad: 6 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu: 11 km
  • bespisning Prestrud: 500 m
  • bespisning Ankerskogen: 2,5 km
Vestenga

K.O. Bjerklisv. 3, 2316 Hamar

plass til ca 50 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 100 meter

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspil 3 km
  • 9er baner med sluttspill 100 m
  • 11er bane med sluttspill Børstad 6 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu 11 km
  • bespisning Prestrud 100 m
  • bespisning Ankerskogen 2,5 km
Blåveisen

Oline Holtmoensv. 96, 2316 Hamar

plass til ca 50 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 50 meter

Avstander for Maxiturneringen:

  • 5er og 7er baner uten sluttspill: 3 km
  • 9er baner med sluttspill: 50 m
  • 11er bane med sluttspill Børstad: 6 km
  • 11er bane med sluttspill Ridabu: 11 km
  • bespisning Prestrud: 50 m
  • bespisning Ankerskogen: 2,5 km

Sportell

SPORTELLET (ombygde arbeidsbrakker med senger)

Vi disponerer 90 sengeplasser på vårt «sportell» for mannlige ledere og langveis reisende lag med fly samt foreldre.
Rommene i sportellet varierer fra 10 til 2 sengeplasser pr. rom
Sengene har dyne, pute og alt tilhørende sengetøy.
Du betaler kun kr. 50 ekstra for å få tilgang til dette litt ekstra. (2 x frokost, 2 x lunsj, 2 x middag og seng.
På søndag skal rommene på sportellet ryddes. Sengetøy tas av og legges i egen søppelsekk.
Utleverte nøkler til sportell og barnehage leveres inn i sekretariatet ved bana og kvitteres for ved innlevering.

DUSJMULIGHET
Klubbhuset har 4 garderober.
Prestrudhallen som ligger på samme sted har 4 garderober
Minner om at garderobene ikke skal benyttes til spillemøter. Ta vare på dine saker. Det er DITT ansvar.
Wang Toppidrettsskole har ikke dusjmulighet.

CAMPINGVOGN
Vi har noen plasser. Pris kr. 250 for helgen

Plassering Type Rom med navn Antall senger Fordeling
Kiosk Brakker Modul 1 6 Ett rom med 6 sengeplasser
Kiosk Brakker Modul 2 5 Et rom med 6 sengeplasser
Kiosk Rom Garasjerom nr.1 10 Ett rom med 13 sengeplasser
Kiosk Rom Garasjerom nr.2 7 Ett rom med 7 sengeplasser
Bane 1 Brakker Madonna 4 2 rom med 2 senger i hver
Bane 1 Brakker Pizzadriver 7 1 rom med 3 senger og 1 rom med 4 senger
Bane 1 Brakker PWC 8 2 rom med 4 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Eidsiva 8 2 rom med 4 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Sparebanken 1.etg 6 Første etasje 1 rom med 6 senger
Bane 1 Brakker Sparebanken 2.etg 6 Andre etasje med 2 rom (4 og 2 senger)
Bane 1 Brakker Maxi 4 2 rom med 2 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Riis City v/bane 1 4 2 rom med 2 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Edvardsen 6 Ett rom med 6 sengeplasser
Bane 1 Brakker Plan Auto 4 2 rom med 2 senger i hver
Bane 1 Brakker Riis City v/bane 2 5 Ett rom med 5 sengeplasser
Brakker Sum antall sengeplasser 90

Informasjon

Velkommen til Cup

Her finner du informasjon som er nyttig å vite om når du skal være med på Cup. Om du ikke finner det du leter etter kan du ta kontakt med oss. Bruk også gjerne søk i menyen som du finner på alle cupsidene våre.

Fristen for påmelding av lag er 15. juli

Fristen for innbetaling av deltagerkort er 15. juli.
Da vet du med større sikkerhet hvor mange som blir med. Innbetaling skjer til Storhamar Fotball konto 1822 13 88379. Husk å merke innbetalingen med lagets navn, turneringens navn, antall deltagerkort og type.

Under Maxiturneringen prøver vi så godt vi kan å skape plass for at også foreldre kan benytte overnatting og mattilbudet. Prisene er de samme som for spillerne. På skolene benytter vi en del grupperom. Barnehagene har flere rom.


REFUSJON

Dersom det betales for flere deltagerkort enn de som deltok så refunderer vi det.
Oppgi Maxiturneringen, Kontonummer og kontonavn, Lagets navn, Type deltagerkort og antall.

INNKVARTERING
Vi forsøker å legge lag så nært spillstedet som mulig

SPILLELISTER
Sluttspill klasser: Innleveres ved sekretariatet før første kamp
Ikke sluttspill: Leveres til sekretariatet før premieutdeling etter siste kamp på søndag.

KAMPOPPSETT
Klart ca 15 august

Alkohol og «røykeforbud»

Det er alkoholforbud under denne turneringen. Hvis det blir oppdaget spillere/ledere som nyter alkohol på anlegg/skoler eller opptrer beruset på anlegg/skoler, vil laget bli sendt hjem. Vi ønsker også røykfrie arenaene. Vi ber om at ledere og foreldre respekterer det.

Transport

I forbindelse med denne cupen tilbyr vi transport til og fra jernbane til overnatting. Dessuten kan alle som har deltakerbånd kjøre gratis bybuss med Hedmark Trafikk. Vi har også 2 stk minibusser som kjører til og fra kamper, matservering, diskotek og togstasjon. Planlegg dette for vi kan ikke garantere at ditt lag har enerett. Pris kr. 150 pr. lag ved transport. Betales kontant til sjåfør eller VIPPS nr. 97011

Om Maxiturneringen

Maxiturneringen ble arrangert for første gang i 1980. Den gang het den «Storhamarturneringen». Faksimile fra Hamar Arbeiderblad 30. september 1980

I 1993 endret turneringen navn til Maxi-turneringen. Den gang som nå ble den arrangert i Ankerskogen. Videre kan man også lese i faksimilen under som er fra Hamar Arbeiderblad den 16.08.1993 at de også var opptatt av været..

I dag

I 2019 satte Maxiturneringen ny rekord med 4000 spillere og hele 358 lag. Fra å være en lokal turnering kommer det nå lag fra 90 klubber og ni kretser. Maxiturneringen er fortsatt en breddeturnering og vil fortsette å være det. Lagene i barnefotballen spiller fortsatt i Ankerskogen og på Rasmussenbana. Ungdomsfotballen spiller på Gålås, Black River Park på Ridabu, Børstad, Briskeby, Rasmussen, Vangbana og Prestrud. I løpet av turneringa deltar over 800 frivillige.

Turneringsregler

Turneringsregler

Reglement 3’er, 5’er, 7’er og 9er i 12 års klassen.

9èr i 12 årsklassen følger spillereglene i ungdomsfotballen, unntatt gule og røde kort.

  • Turneringen følger NFF`s kampreglement, der ikke annet er beskrevet
  • Det er ingen begrensning på antall spillere pr lag i turneringen
  • Spillere kan kun spille på et lag i turneringen. Dispensasjon kan gis ved spesielle situasjoner og skal klareres med turneringsledelse skriftlig på forhånd. Henvendelse til torstein@storhamarfotball.no
    • Unntak kan også gjøres ved spesielle situasjoner ift. keepere og skader underveis i turneringen. Dette må avklares med turneringsledelse/sekretariat før kampstart.
    • Jentespillere er unntatt denne regelen når prioritert lag er jentelag og lag 2 er guttelag. Dette gjelder fra og med lilleklassen (11 og 12 år).
  • Spillerliste leveres i sekretariatet før første kamp.

Overårige spillere

Turneringene etterstreber rene årsklasser og har fra 2018 strammet inn dette!
I alle klassene gjelder de samme reglene som i de respektive fotballkretsene for bruk av overårige spillere.
Alle spillere skal på forespørsel kunne legitimere sin alder og klubbtilhørighet overfor sekretariatet.

Spilletid

Miniklassen (3er) 6 og 7 år år 2×15 min 4 kamper
Miniklassen (5er) (8-9 år): 1×25 min  5 kamper
Lilleklassen: (7er) (10-11 år) 2×17 min – kort pause/sidebytte, 5 kamper.
Lilleklassen (9er) (12 år) 2×20 min 4 kamper

Igangsetting av spill

5’er: Keeper kan ikke sparke eller kaste ballen over midten av banen ved målspark/-kast eller etter redning.
7’er: Keeper kan ikke sparke eller kaste ballen over midten av banen ved målspark/-kast, men dette er tillatt etter redning.
Ballen er ikke i spill før ballen er utenfor straffeområdet (5-/7-meteren).

Pressfri sone

Det spilles med pressfri sone der motstanderlag ikke kan presse innenfor et bestemt område ved igangsetting fra keeper ved målspark/-kast.
I 5’er-fotball brukes pressfri sone til midtstreken, mens i 7’er-fotballs brukes pressfri sone til midt på egen banehalvdel.

Hvordan?

  • Ved igangsetting fra keeper (etter tildelt målspark), skal forsvarende lag trekke seg bak presslinjen.
  • Det forsvarende laget kan først bevege seg over presslinjen når en motspiller har mottatt ballen fra keeper.
  • Brudd på regelen fører til ny igangsetting.
  • Keeperen kan ikke sparke/kaste ballen over presslinjen i disse situasjonene.
  • Ballførende lag må ikke vente på at motstanderen skal trekke seg tilbake, men har muligheten til å starte spillet umiddelbart, dersom de ønsker dette.

Ekstra spiller

Ekstra utespiller inn i femmer- og sjuerfotball for lag som ligger under med fire mål.

Hvordan?

Når differansen i en kamp blir 4 mål, kan det laget som ligger under sette inn en ekstra utespiller. Dersom differansen reduseres til 3 mål, går man tilbake til like mange spillere på begge lag. Det kan ikke settes inn mer enn én ekstra spiller, selv om det ledende laget øker ledelsen til mer enn fire mål

Ball

Miniklassen (6-10 år): Str. 3
Lilleklassen (11-12 år): Str. 4
Lag som står oppført som hjemmelag holder matchball.

Draktlikhet

Laget som står oppført som bortelag må skifte drakt eller benytte overtrekksvester. Vester lånes ut i sekretariatet.

Fair play

Fair play hilsen gjennomføres før kamp. Fokus på fair play i spillet, ovenfor dommere og fra sidelinjen!

Avspark

Lag som er ført opp som hjemmelag i programmet tar avspark i første omgang. Bortelag tar avspark i andre omgang.

Premiering

Premiering til alle spillere.

Værforbehold

Det tas værforbehold. Ved mye nedbør kan gressbanene bli stengt og kamper flyttet, utsatt eller avlyst.

Reglement 9’er og 11`er med sluttspill

  • Der ikke annet er beskrevet gjelder NFFs kampreglement.
  • Det er ingen begrensning på antall spillere pr lag i turneringen.
  • Spillere kan kun spille på ett lag i turneringen. Dispensasjon kan gis ved spesielle situasjoner og skal klareres med turneringsledelse skriftlig på forhånd. Henvendelse til torstein@storhamarfotball.no
    • Unntak kan også gjøres ved spesielle situasjoner som gjelder keepere og skader underveis i turneringen. Dette må avklares med turneringsledelse/sekretariat før kampstart.
    • Jentespillere er unntatt denne regelen når prioritert lag er jentelag og lag 2 er guttelag. Dette gjelder fra og med lilleklassen (11 og 12 år).

Spillerliste leveres i sekretariatet før første kamp

Overårige spillere

Turneringene etterstreber rene årsklasser.

I henhold til NFFs turneringsreglement kan det i spesielle situasjoner være mulig å bruke inntil to overårige spillere i troppen. Dette gjelder kun når spillerne har dispensasjon fra sin krets, og/eller det ikke finnes tilbud i egen klubb i spillernes årsklasse. Spillerne kan ikke være mer enn ett år eldre. Hvis det er ønske om å bruke overårig spiller må det avklares før turneringen starter, etter skriftlig henvendelse til turneringsledelsen. Dette gjelder alle klasser.

Alle spillere skal på forespørsel kunne legitimere sin alder og klubbtilhørighet overfor sekretariatet.

Skulle det vise seg at et lag i en kamp bruker flere enn to overårige spillere, eller ikke har innhentet tillatelse, vil det bli sanksjonert etter gjeldende reglement fra NFF.

Spilletid

Det spilles 2 x 20 minutter med kort pause/sidebytte.

Ball

Småklassen: Str. 4
Jente/gutt: Str. 5
Lag som står oppført som hjemmelag holder matchball.

Draktlikhet

Laget som står oppført som bortelag må skifte drakt eller benytte overtrekksvester. Vester lånes ut i sekretariatet.

Fair play

Fair play hilsen gjennomføres før kamp.
Fokus på fair play i spillet, ovenfor dommere og fra sidelinjen!

Avspark

Lag som er ført opp som hjemmelag i programmet tar avspark i første omgang. Bortelag tar avspark i andre omgang.

Spillerbytter

Spillerbytter gjennomføres som ‘flygende bytter’ uten at det er nødvendig med stopp i spillet. Spillerbyttene skal skje ved midtstreken og spilleren som skal ut må være av banen før ny spiller kommer inn. Keeperbytter skal skje ved stopp i spillet.

Poeng og rangering

Seier gir 3 poeng, uavgjort gir 1 poeng og tap gir 0 poeng.

Innledende spill:

Plassering bestemmes etter følgende regler:

  1. Poeng (3 for seier, 1 for uavgjort).
  2. Målforskjell.
  3. Flest scorede mål.
  4. Poeng i innbyrdes oppgjør mellom lag som står likt.
  5. Målforskjell i innbyrdes oppgjør mellom lag som står likt
  6. Loddtrekning/myntkast e.l.

Rangering av lag mellom puljer (‘Beste 3’er’ etc.) Sammenligning av lag fra forskjellige puljer for å kåre ‘beste 3’er’, ‘3. beste 2’er’ etc. følger de samme retningslinjene som punktene over. NB: Ved ujevnt antall lag i puljene, trekkes kampene mot det dårligst plasserte laget i puljen(e) med flest lag ut. Dette for at lagene som skal sammenlignes skal ha likt antall kamper.

Sluttspill

  • Kampene i sluttspillet spilles også med 2×20 min.
  • Ved uavgjort etter 2×20 min
    • Småklassen – straffespark, 3 til hvert lag, deretter 1 og 1
    • Jente-/gutteklassen – straffespark, 3 til hvert lag, deretter 1 og 1.

Gule og røde kort

Gule kort

Gult kort medfører fem minutters umiddelbar soning i nier- og elleverfotball for aldersgruppen 13–16 år.

Hvordan?

Regelen innebærer at spillerne umiddelbart må sone 5 minutters utvisning som en direkte konsekvens av tildelt gult kort. Laget må dermed spille med et redusert antall spillere i løpet av soningstiden. Spilleren kan etter 5 minutter delta i kampen igjen, det gis beskjed til dommer som vinker spilleren inn. To gule kort til samme spiller i samme kamp gir fortsatt rødt kort og utvisning resten av kampen. Hvis et lag får mer enn to spillere utvist (5 minutter) samtidig, så begynner den tredje spillerens soningstid når den første spillerens tid er ferdig. Det vil si at et lag ikke kan ha flere enn to spillere korttidsutvist samtidig. Lagleder til utvist(e) spiller(e) har ansvar for tidtaking på soningen.

Gult kort i en kamp dras ikke med fra kamp til kamp.

Røde kort

Rødt kort for en enkel forseelse betyr at spilleren utvises fra kampen og må stå over lagets neste kamp i turneringen. To gule kort i en og samme kamp kvalifiserer til rødt kort og straffes på samme måte som direkte rødt kort.

Protester

Eventuelle protester må leveres til sekretariatet senest 30 min. etter kampslutt. Protesten skal undertegnes av lagets trener eller lagleder. Protestgebyr på kr 400,- leveres sammen med protesten. Gebyret tilbakebetales dersom protesten tas til følge. Juryens avgjørelse kan ikke ankes.
Ved enhver protest på forhold under kampen skal dommeren underrettes før dommeren forlater banen eller baneområdet.

Jury 2019

Leder; Stig Sæther – Storhamar Fotball
Hans Petter Nyberg – Storhamar Fotball
Torstein Jakobsen – Storhamar Fotball
Jon Christian Hokaasen – Kongsvinger Fotball

Trukket lag

  • Dersom et lag trekker seg før gruppespillet starter vil alle lagets kamper bli satt til 0-3 dersom det ikke lykkes arrangøren å framskaffe et erstatningslag.
  • Et lag som trekker seg etter at spill i innledende serie er påbegynt, skal dette omgående meldes til sekretariatet.
  • Dersom lag trekker seg etter at dette har spilt alle kamper i grunnspillet, vil resultatene bli tellende.
  • Dersom trukket lag er kvalifisert til videre spill i turneringen, kan sekretariatet tilby det beste utslåtte laget i den aktuelle puljen plass i sluttspillet.
  • Videre kan sekretariatet sette inn tapende lag i sluttspillet dersom seirende lag må trekke seg fra turneringen.

Premiering

I klasser med sluttspill premieres det kun på lagsnivå. Det kan forekomme ulike fordelinger av premier i klassene avhengig av finaleoppsett og antall lag i klassene. Alle vinnerlag av A-, B- og C-sluttspill premieres, samt taper av finalen i A-sluttspill. I klasser med bronsefinale i A-sluttspillet premieres vinnerlaget av denne.

Værforbehold

Det tas værforbehold. Ved mye nedbør kan gressbanene bli stengt og kamper flyttet, utsatt eller avlyst.

Kart, baner og parkering

Kart, baner og parkering Maxiturneringen

Selv om Maxiturneringen har økt i størrelse de siste årene er nærhet til baner og bespisning kort. Se f.eks avstanden mellom Prestrud Idrettspark og Ankerskogen hvor veldig mange av kampene spilles..

Baner

Vi disponerer følgende baner under turneringen:

Alle 5er og 7er kamper uten sluttspill:

Spilles i Ankerskogen og Rasmussen gressbane: En flott friluftspark med 20 gressbaner som ligger ved Ankerskogen svømmehall.
Det vil også spilles 7èr kamper på Rasmussen bana lørdag og søndag.
Se også Banekart for Ankerskogen

9er fotballkamper

Prestrud (K.O. Bjerklisvei 9, 2316 Hamar): Hjemmearenaen til Storhamar Fotball med 4 stk 9’er kunstgressbaner
Børstad (Furnesvegen 115, 2318 Hamar) 2 stk 9’er kunstgressbane ca 6 km fra Prestrud.
Vangbana: (Stafsbergvegen 113, 2319 Hamar): 3 stk 9èr baner, (1 og 2 kunstgress, 3 gress)
Ridabu: 2 stk 9èr baner ( 3 og 4 kunstgress)
A-finaler på Prestrud idrettspark.

Alle 11er fotballkamper

Gaalåsbanene (2320 Furnes): 1 stk 11èr kunstgressbane og 1 stk 11èr gressbane. Ligger ca 11 km fra Prestrud
Ridabu: 2 stk 11èr baner (Bane 1 kunstgress og bane 2 gress)
Briskeby Stadion (Fredvang alle, 2321 Hamar): 1 stk 11èr kunstgress
A-finaler på Prestrud idrettspark.

Parkering

Ankerskogen

Det er trangt med offentlige P–plasser i området ved Svømmehallen og idrettsanlegget. Det vil bli satt opp egne skilt. Følg anvisninger.

Prestrud Idrettspark

Veibeskrivelse til anlegget:

Fra Oslo:

  1. Ta av E6 og sving inn mot Hamar
  2. Følg veien rett fram til første rundkjøring Ta til høyre i rundkjøringen v/CC/Statoil inn i Ringgt.
  3. Følg Ringgata mest mulig rett fram gjennom 2 nye rundkjøringer.
  4. Fortsett veien forbi Hamar OL-Amfi på venstre side og en STOR/HØY kornsilo på venstre side.
  5. Kjør videre samme vei, ned en bakke og sving andre vei til høyre.
  6. Du ser fotballanlegget.

For GPS:

Latitude, Longitude: 60.8076769, 11.0325227 Adressen er; K.O. Bjerklisvei 9, Hamar.

Registrering og innsjekk

Innsjekk skjer på klubbhuset ved Prestrud fotballanlegg. K.O. Bjerklisv. 9, Hamar. Åpent fra kl 18.00 – 21.00 på fredag. Her serveres middag m/salat) til alle med A-kort.

Alle overnattende lag med deltagerkort A, B og E skal møte opp og registrere seg på klubbhuset på Prestrud. VIKTIG informasjon blir gitt og nøkler blir utlevert. Overnattende til barnehager blir fra Prestrud ledet til barnehage. Laget tar selv med nødvendig liggeunderlag, og sovepose til eget bruk.
Overnattende til sportell-løsningen med egne senger bli ledet til sengeplass. Laget tar selv med nødvendig sengetøy til eget bruk.

Sekretariat for spill finner du i bygget ved baneanlegget på Prestrud. Her registreres de lag som ikke har overnatting.

Spillerlister

Det skal leveres spillerliste med navn, nummer på drakt og fødselsår på alle spillere. I tillegg skal listene inneholde informasjon om leder(e) med mobilnr. Spillelisten leveres før første kamp i spillesekretariatet ved banene. Overnattende lag med A og B kort som skal overnatte på skole skal i tillegg levere ett eksemplar av spillerliste til vakt ved skolen ved ankomst.

Klasseinndeling og kampoppsett

Siste frist for påmelding av lag er 15.august. Kampoppsettet er beregnet å være ferdig ca 15. august og blir mailet til den som har meldt på laget til cupen og i tillegg lagt ut på vår hjemmeside.

Sluttspill

Alle klasser har A og B sluttspill

Antall kamper og tid

Alle klasser får minimum 5 kamper – 2 x 20 min.
A og B-finaler 2 x 25 minutter

Klasseinndeling

Gutter 13 år 9er (født 2006) 9er
Jenter 13 år 9er (født 2006) 9er
Gutter 14 år 11er (født 2005) 11er
Jenter 14 år 11er (født 2005) 11er

Kampoppsett/ Baner

9er lag og 11er lag – Det spilles innledende kamper lørdag frem til kl. 20.00.
11er lagene – G14 spiller i hovedsak sine kamper på Prestrud, Vangbana, Børstad
9er lagene – G13 og J13 spiller i hovedsak sine kamper på Prestrud kunstgress og Rasmussen gressbane.
Alle lag må påregne å være klar til kampstart lørdag kl. 09.00.

Premieutdeling

Pokaler til diverse seirende lag i sluttspillet. 1-2 og 3 plass og vinner B sluttspill (og C-sluttspill hvor det forekommer)

Spill/Spilletid

Miniklassen (3er) 6 og 7 år år 2×15 min 4 kamper
Miniklassen (5er) (7-8-9 år): 1×25 min  5 kamper
Lilleklassen: (7er) (10-11-12 år) 2×17 min – kort pause/sidebytte, 5 kamper.
Lilleklassen (9er) (12 år) 2×20 min 4 kamper
Småklassen (9er) (2007) 2 x 20 min 5 kamper
Småklassen (11er) (2006) 2 x 20 min 5 kamper
Jente/Gutt 15/16 (11er) (2004/2005)2 x 20 min 5 kamper

 

Mat/Allergier

All matservering foregår på en plass. Storhamar Fotballs klubbhus, K.O. Bjerklisv. 9, 2316 Hamar

 

ALLERGIER
Det er tatt høyde for alternativer for de med GLUTENALLERGI og mat uten svinekjøtt.
Lapskaus er glutenfri (inneholder svinekjøtt).
Fiskeburgere er glutenfrie (Har egne melkefrie).

Personer med nøtteallergi tar kontakt med kjøkkenansvarlige

Kontaktinfo

Den raskeste måten å komme i kontakt med oss er ved å sende en e-post til post@maxiturneringen.no og vi svarer på alle dine spørsmål.
Om du allikevel vil ringe til oss kan du ta kontakt med oss:

Daglig leder og turneringsansvarlig

Arild Johansen
tlf: 97540801

Kampoppsett – Sportslig ansvarlig

Hans Petter Nyberg
tlf: 413 36 098

Dispensasjoner – Sportslig ansvarlig

Torstein Jakobsen
tlf: 971 93 027

Gjenglemt tøy

Tin Aung Laithang
Mob: 940 51 933
E-post: ltvakok@gmail.com

HjemPåmeldingOvernattingInformasjonKontakt
Drevet av Kompani Kvam © Copyright 2019 Storhamar Fotball
share-square-ofacebook linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram